Projektowanie grafiki dla celów marketingowych jest bardzo ważne jeżeli zależy nam na skutecznej komunikacji i przyciągnięciu uwagi klientów. Poniżej zostało przedstawionych kilka podstawowych zasad projektowania grafiki dla celów marketingowych:

Klarowność i prostota

Każdy projekt graficzny powinien być czytelny i łatwy do zrozumienia, nawet dla osób, które po raz pierwszy widzą reklamę. Zatrm unikaj nadmiernego komplikowania projektów graficznych, które mogą sprawić, że odbiorcy zgubią się w treści. Grafika powinna w pierwszej kolejności wzbudzić ciekawość, następnie dać się zrozumieć czytelnikowi i najlepiej aby do tego zostawała w pamięci odbiorcy.

Dopasowanie do grupy docelowej

Przed rozpoczęciem projektu powinieneś ustalić do jakiej grupy odbiorców kierujesz swój projekt, co chcesz nim osiągnąć oraz jakie emocje wzbudzić. Projektowanie grafiki powinno być dostosowane do określonej grupy docelowej. Nigdy nie jesteś w stanie zadowolić wszystkich, ale możesz skupić się na odbiorcach, którzy w danym momencie są dla Ciebie istotni. Zatem rozpoczynając projekt powinieneś zwrócić uwagę na preferencje estetyczne, styl życia i zachowania zakupowe docelowej grupy.

Wykorzystanie kolorów

Dobór kolorów ma ogromny wpływ na to jak reklama zostanie odebrana przez jej czytelników. Kolorystyka powinna być spójna z marką oraz jej identyfikacją. Wybierając kolory, których użyjesz w swoim projekcie powinieneś dostosować je przede wszystkim do do grupy docelowej, tak, aby przyciągnąć jej uwagę i zachęcić do interakcji.

Oryginalność i kreatywność

Projektowanie skutecznej grafiki dla celów marketingowych wymaga oryginalności i kreatywności.  Jeżeli zależy Ci na tym, aby wyróżnić się spośród innych reklam, warto abyś poszukał inspiracji i nowych rozwiązań i starał się stworzyć niepowtarzalne i unikalne projekty graficzne.

Czytelność i konsekwencja

Projektowanie grafiki powinno uwzględniać czytelność oraz konsekwencję w układzie elementów graficznych, typografii i zdjęć. Układ powinien być harmonijny i spójny. Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić do interakcji pamiętaj, że czytelnikom łatwiej zainteresować się reklamą, która jest przyjemna dla oka i łatwa do zrozumienia. Natomiast chaos w projekcie może sprawić, że potencjalny klient zrezygnuje na etapie czytania tekstu reklamy. Dlatego też warto, abyś zadbał o komfort swoich odbiorców pod względem czytelności Twojej grafiki.

Optymalizacja dla różnych formatów

Projektowanie grafiki powinno uwzględniać optymalizację dla różnych formatów reklamowych, takich jak banery, plakaty, ulotki, a także różne media społecznościowe. Np. kiedy tworzysz księgę znaku (logo) powinieneś już na tym etapie uzwględnić jak logo mogłoby się prezentować np. na wizytówce, a jak na stronie internetowej.

Umiejętność przekazu

Projekt graficzny powinien być zaprojektowany przede wszystkim z myślą o przekazie konkretnych informacji. Grafika powinna także być skonstruowana w sposób, który przyciągnie uwagę odbiorcy oraz w sposób jasny i czytelny, dzięki któremu przekaże konkretne informacje.

Pamiętaj, że projektowanie grafiki to sztuka, która wymaga wyczucia i doświadczenia. Zasady przedstawione w tym artykule są jedynie wskazówkami, natomiast aby prawidłowo projektować grafiki należy uwzględnienić  wiele innych czynników, takich jak branża, konkurencja i cele marketingowe danej firmy.