Ile można zarobić na kliknięciu w reklamę i ile na wyświetleniu?
Wysokość zarobków z reklam AdSense zależy od wielu czynników, takich jak liczba wyświetleń reklam, klikalność reklam, rodzaj i tematyka strony, a także koszt kliknięć (CPC) reklam. Dlatego nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie.
Google nie ujawnia, ile dokładnie płaci za wyświetlenia i kliknięcia ich reklam. Wysokość płatności zależy od aukcji CPC, w której reklamodawcy ustalają swoje stawki i liczą się z innymi ogłoszeniami na stronie.
Przykładowo, reklamy z wyższymi stawkami CPC generują większe zarobki za kliknięcie, ale wydawcy nie zarobią zbyt wiele, jeśli nie będzie wielu kliknięć reklam. Z drugiej strony, reklamy z niższymi stawkami CPC, ale z wyższą klikalnością, mogą przynieść więcej zarobków dzięki większej liczbie kliknięć.
Aby lepiej to zrozumieć przybliżymy sobie kilka pojęć związanych z zarobkami na AdSense:
CPM czyli Cost Per Mille – to koszt wyświetlenia 1 tysiąca reklam. Np. jeżeli stawka CPM wynosi 8,00 zł, to koszt 200 wyświetleń byłby równy 1,60 zł. ( 2 / 1000 X 200 ).
CPC czyli Cost Per Click – to koszt kliknięcia w reklamę. Jeżeli stawka CPC wynosi 4,20 zł to za 14 kliknięć zarobilibyśmy 58,80 zł. ( 14 X 4,20 ).
CTR czyli Click Through Rate – jest wskaźnikiem klikalności reklamy. CTR to stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń. W przypadku gdy przy 200 wyświetleniach było 14 kliknięć w reklamę, wtedy CTR wynosi 7% (14 X 100 / 200).
Warto również pamiętać, że na stawki CPC i CPM wpływa wiele czynników. Mogą być nimi: rodzaj i tematyka strony, lokalizacja geograficzna użytkowników, a także sezonowość i trendy rynkowe. Ostatecznie wpływają one na wysokość zarobków.
Instrukcje jak dodać reklamy AdSense do swojej strony internetowej znajdziesz tutaj.